Моноколесо та сніг
Ми вже розповідали, що моноколесо практично всесезонний вид транспорту. На ньому можна їздити і в дощ, і в сніг. У зв'язку з приходом зими, про катання в цей період ми вирішили зупинитися докладніше
Так ось, якщо ми вже перейшли на зимову гуму, саме час поговорити про правильну техніку катання взимку.
Моноцикли забезпечують стабілізацію передньої і задньої частини, але взимку необхідно також думати про стабілізацію в сторону, тому що це і є основною причиною ковзання.
Далі основні правила їзди на моноколесі взимку, при цьому загальні принципи катання ніхто не відміняв: їзда виключно по тротуарах, повагу до пішоходів - на безпечній відстані і таке інше.
- Як набирати швидкість і гальмувати взимку
Головний принцип: не прискорюватися і не гальмувати швидко, якщо цього не вимагає ситуація. Набирати швидкість необхідно повільно і гальмувати також, завчасно, поступово скидаючи швидкість. Важливо не прискорюватися в гору.
А також нагадуємо, що при низьких температурах параметри батареї знижуються.
- Рух по прямій
Тут простіше. По прямій, звичайно ж, можна дозволити відносно великі швидкості, якщо дорога сніжна, але за умови, що:
- Маршрут знайомий і Ви впевнені, що під снігом немає ям
- Сніг не щільний і немає зледеніння
- Ви їдете прямо і стабільно, не здійснюючи різких рухів і маневрів
Навіть якщо виконуються всі вищевказані умови, більше 25 км / ч. їхати все одно не варто.
- Повороти
Перед поворотом на снігу необхідно пригальмовувати більше, ніж на сухій поверхні.
Не сповільнюйтеся під час повороту - пригальмувати потрібно поки Ви рухаєтеся по прямій
Коли ви завершуєте поворот, тобто після проходження найбільшої дуги, повертаючись до прямої лінії, можна почати прискорення, дотримуючись правила 1
Нахил тіла повинен бути мінімальним.
- Рух по льоду
Якщо все ж на шляху Вам зустрівся лід, то впоратися з ним теж можливо. Якщо Ви помітили крижану поверхню заздалегідь, то краще загальмувати до повної зупинки. Якщо ні, то необхідно оцінити довжину цієї поверхні.
У разі, коли ділянка льоду коротка, зберігаємо швидкість і їдемо прямо. Ви встигнете проїхати цей відрізок і знову відчути зчеплення.
Якщо ж ділянка досить довга, тоді потрібно злегка пригальмувати, нахиляючись вперед, щоб моноцикл не випав, тобто перемістити вагу тіла назад, щоб загальмувати, але не нахиляти все тіло назад.
Якщо є можливість з'їхати з крижаної поверхні раніше, наприклад, на узбіччя дороги або на траву, краще так і зробити. Але якщо це сильно осторонь, то не варто цього робити, тому що різкий поворот призведе до падіння.
В цьому випадку найкраще, що можна зробити, це гальмувати, не змінюючи напрямку.
Якщо ж, все-таки, Ви бачите, що падіння неминуче, краще на цьому зосередитися: перемістити моноцикл збоку, щоб він не зміг рухатися далі, а також захистити тіло під час падіння (це питання потрібно вивчати не тільки для їзди на льоду, а постійно).
Швидкість під час падіння не повинна бути загрозливою Вашому здоров'ю та здоров'ю оточуючих (необхідно направити моноцикл в іншому напрямку, щоб він не потрапив на пішоходів або на дорогу).
- Аварійне гальмування
Рух на будь-якому транспортному засобі зобов'язує приділяти увагу безпеці оточуючих. Гальмувати необхідно заздалегідь. Їздити дуже швидко між людьми не варто.
Але іноді трапляються ситуації, які ми не контролюємо. Якщо перед нами виникає раптом хлопець в навушниках, жінка в капюшоні або собачка, швидше за все Ваша реакція буде швидшою - Вам і реагувати, тобто Вам потрібно здійснити екстрене гальмування.
Коли відбувається екстрене гальмування, великі шанси на те, що уніцикл випаде з-під ніг і вдарить по об'єкту, зіткнення з яким Ви намагалися уникнути. Тому Вам потрібно зорієнтуватися і вибрати такий напрямок, щоб уникнути зіткнення.
Якщо все ж це неможливо, то слід гальмувати сильніше, ніж на льоду, але не дуже сильно, щоб моноцикл не вислизнув з-під ніг. І якщо Вас чекає падіння, гальмуємо до тих пір, поки це можливо, скручуючись разом з моноциклом. Потім потрібно впасти на плече, прикриваючи голову рукою, при цьому моноколесо ковзне попереду Вас і не зможе продовжувати рухатися і, відповідно, не створить додаткову небезпеку.
На закінчення
Ці загальні рекомендації не є панацеєю у всіх випадках. Завжди орієнтуйтеся по ситуації і вибирайте краще рішення.
Безпечної і комфортної Вам їзди!
Якщо у Вас є свій досвід і поради - пишіть нам і ми поділимося з усіма райдерами.