Про культуру управління електросамокатом
Електросамокат - це альтернативний засіб пересування по місту, це все знають.
Але відчути переваги і їх оцінити цього виду пересування можливо, коли починаєш використовувати електросамокат.
Після першого переміщення з точки А в точку Б починаєш розуміти про отриманий комфорт як від використання самоката (відчуття від вітру, «свіжого» повітря, свобода в переміщенні замість повних маршруток, метро, рейсових автобусів), так і досягнуті цілі шляху по часу.
Користувачів електросамокатів стає все більше і більше.
В Європі, зокрема Німеччині, Франції та Данії, посилюється увага з боку місцевих адміністрацій і контролюючих органів безпеки руху до людей, які керують електросамокати.
Це сталося після аналізу статистики дорожніх пригод за участю їздців на електросамокатах. Виявилося що відсоток «підпилих» самокатників досить високий. Нерідкі зіткнення з пішоходами. Дані зіткнення ведуть до дуже тяжких наслідків обох сторін. Причина одна: користувачі електросамокатів здійснюють наїзди на пішоходів в пішохідних зонах (тротуари, площі тощо) або від перевищення розумної швидкості, яка б дозволила уникнути зіткнення, або при часткової або повної втрати контролю управління через алкогольне сп'яніння.
Цієї весни міністр транспорту Франції оголосив про введення в дію законі, який забороняє використання пішохідних тротуарів при наявності поруч велосипедних доріжок. Це перший закон у Франції, який регулює рух на електросамокатах. На жаль, як «ганяли» так і «ганяють» по тротуарах, щоб уникнути світлофори і скупчення автівок. Хоча штраф за виїзд на пішохідний тротуар на вищезазначених засобах пересування - 130 євро. Влада хоче на рівні законодавства прийняти нові правила контролю, як алкогольного стану самокатників, так і дозволеної швидкості.
У США вже відбулися перші «хвилювання» з приводу порушників-їздців на електросамокатах: дійшло до самосуду, народ викидав самокати порушників в річки.
У наших реаліях, в Україні, без велосипедних доріжок, у нас є тільки два варіанти пересування по місту: пішохідні тротуари і дороги для автомобільного руху. На проїжджій частині практично немає умов для безпечного пересування на електросамокаті: мова йде як про стан дорожнього покриття, так і про культуру водіння автомобілями: реально «стрьомно».
Також не кожен власник електросамоката має водійські права, тобто не знає основних правил дорожнього руху.
Так, наприклад, таке незнання правил дорожнього руху призвело до першої смерті при використанні електросамоката в Парижі: у червні цього року 26літня молода людина на перехресті не надала за пріоритетом право проїзду вантажівки: водій вантажівки не встиг загальмувати.
Нам, в Україні, залишається використовувати тротуари, пішохідні зони, в очікуванні на диво: велосипедні доріжки. На пішохідних тротуарах головний учасник руху - пішохід, і з цим не посперечаєшся. У Сінгапурі, наприклад, якщо ти виїхав на тротуар на будь-якому альтернативному транспорті пересування (велосипед, моноколесо, електроскутер і т.д.) і якщо у тебе зафіксує дорожній контроль швидкість вище 15 км / ч - готуйся заплатити від 130 до 200 доларів за перевищення.
<Українському користувачу електросамоката залишається культурно і ввічливо поводитися на пішохідних тротуарах щоб не почалася ворожнеча з боку пішоходів.