На що звернути увагу при покупці моноколеса в онлайні
Здавалося б, які тут можуть бути питання? Про те, як вибрати моноколесо - тут про це мова не піде, зате можна почитати тут або тут.
А ось на що звернути увагу, коли вибір моноколеса начебто вже зроблений? І коли потрібно вибрати не що купити, а ДЕ купити?
Дуже не рекомендуємо в цьому випадку зупиняти свій вибір на найдешевшої пропозиції. Моноколесо - сама по собі річ недешева, а заощадивши кілька сот гривень, можна потім витратити більше нервів, сил і фінансів.
Фактори гігієни при купівлі техніки:
- Демонстрація працездатності моноцикла, тест-драйв в разі моноколеса або електросамоката
- Гарантія
- Сервіс
- Додаткові послуги (дуже бажано, наприклад, трейд ін, тех огляд)
Виявляється, на продавця теж варто звернути увагу, щоб потім не шкодувати про покупку в цілому.
Покупки в інтернеті зараз поширені і вони в більшості випадків надійні і безпечні, АЛЕ, як завжди, є «але».
Наприклад, у мене є епічна і свіжа історія покупки кедів в онлайні. Це не перша покупка в онлайні і я знаю, як це робити, але в цьому випадку як ніби очі мені хтось закрив. Кеди потрібної моделі були відсутні всюди, на всіх Амазонах, ібеях, мендемсдіректах й Асосах. А на цьому сайті ці кеді були в наявності. Вже б задуматися. Але ні, так захотілося ці кеди і швидше.
Замовлення прийняли швидко, навіть прийняли зміну розміру на наступний день, тобто сервіс підтримки працював. Сплату провели протягом 3х хвилин, правда відповідь смс банкінгу був дивний (парфумерія). Ок, чекаємо 3-5 днів доставку, як заявлено. Немає. Перевіряю код ттн, яку вони вислали - не працює. Ось тут мені вже це не сподобалося. А ще все написано на китайському, а сайт був як би «штати».
Гаразд. Чекаємо ще 3 дні, раптом якісь проблеми неробочі дні або ще щось. Пишу в сервіс підтримки. Вони відповідають, кажуть, почекайте, так буває. Чекаю 10 днів і знову пишу. Зрештою приходить довгоочікувана посилка, через 30 днів!
А в ній ЗОВСІМ не те. Ось тут тільки мною були прочитані правила повернення / обміну і т.п. На щастя, як мені тоді здавалося, там все описано і мій випадок теж: якщо Ви отримали товар, який не відповідає замовленому, фоткала, висилаєте фотки і ми висилаємо те, що потрібно.
Ок, видихаю, фоткаю, відправляю. Ну, думаю, добре, що поробиш, почекаю вже, поки вишлють мої.
І тут почалося.
-Це не наша проблема, ми вислали те, що треба. А транспортна компанія переплутала.
-І що? Причому тут я, це ваша транспортна компанія, покупка здійснена у вас, а не у них, ви і розбирайтеся, а мені потрібні мої кеди.
-А давайте, ви нам сплатите вартість ваших кед зі знижкою 30% і ще ви можете залишити собі те, що ви отримали.
-По-перше, то що отримали, варто в 2 рази дешевше, ніж мої кеди, а по-друге, і це головне, вони мені не потрібні, не мій стиль і навіть не мій розмір. А шляхом нескладних математичних дій, легко порахувати, що якщо я вам сплачу за другу пару моїх кед, в сумі це буде дорожче, ніж коштують мої кеди і ось те барахло, що ви прислали, без всяких знижок. Тобто, я куплю за повну вартість мої кеди і ще мотлох, який мені не потрібен.
-Ні? Чи не хочете так? Ну давайте зі знижкою 50%.
-Ні, кажу, я Вам більше ні копійки не перерахую, виконуйте свої зобов'язання, які розміщені на сайті.
Так листів тридцять ми один одному написали. Треба віддати належне - відповідають, вже добре. Ок, не хочете по-доброму, буде по-поганому.
І ось тут виявилося, що на сайті жодна кнопка соц мереж не клікабельна. Жодного контакту не вказано, ніяких адрес і телефонів. Тільки ось ця форма зворотного зв'язку.
Але для розлюченої лідиги, що виходив на принцип немає нічого неможливого. Було вивчено весь інтернет на предмет пошуків цієї компанії, на сторінці в фейсбуці написаний відгук. Знайдено адреси організацій, в які можна відправити скарги.
Я-то при цьому думаю, що маю справу з організацією зі «штатів». Але все по черзі відписали, що в їх окрузі ця організація не значиться. А потім відписалися і в фейсбуці власники доменного імені цієї організації. Виявилося, що у них був веб-сайт, але взимку минулого року вони від нього відмовилися. Несподіваний поворот. Але машина принципу вже запущена. Добре, шукаємо реєстратора доменного імені через who is. Пишемо. І вони відповідають: написали, що поки не побачили з описаного проблеми, яка стосується їх. Однак, через день прийшов лист від продавця моїх кед, в якому вони повідомили, що все компенсують, тільки потрібно почекати менеджера.
-Ок, коли буде менеджер?
-Через 2 тижні.
-Добре, почекаємо, довше чекали. Через 2 тижні пишу.
Кажуть, що сьогодні все перерахували, тепер потрібно почекати 9! тижнів, це ж міжнародний переказ. Вперше таке чую, але робити нема чого. Загалом, було ще 60 листів до тих 30 і ми до сих пір листуємося ..
Минуло 9 місяців, дитину можна народити, не те що кеди купити або гроші повернути.
Замовлення було минулої осені, у вересні.
Справжні Кеди недавно були куплені в іншому місці, вони до цього часу вже з'явилися в інших магазинах ...
Ось так-то.
Так це кеди. А при купівлі техніки взагалі потрібно бути пильним.
Не варто впадати в ейфорію при вигляді жаданого девайса. Краще ретельно все перевірити, щоб потім не шкодувати.
Отже, ось ряд корисних правил, які ми, на aldrive.com.ua рекомендуємо дотримуватися при покупці в онлайні:
1. Вивчіть всі правила доставки, гарантії і т.д.
2. Перевірте, що компанія не приховує свої контакти: телефони (їх повинно бути декілька); фізичну адресу, бажано з картою гугла.
3. Перевірте наявність альтернативних джерел зв'язку з компанією (соціальні мережі, месенджери, канали).
4. Обов'язково зв'яжіться з компанією і отримаєте консультацію зручним для Вас способом.
5. Обов'язково домовтеся про перевірку ВАШОГО моноколеса / тестуванні (тест драйві) моделі моноколеса / електросамоката, яку купуєте. Виняток може бути тільки в тому випадку, якщо у Вашому місті немає представництва компанії. Ми, на aldrive, наприклад, робимо в таких випадках демонстрацію по вайберу або скайпу. І при цьому ми ОБОВ'ЯЗКОВО самі перевіряємо моноколеса на працездатність всіх функцій, так як в своїй практиці, навіть при подвійному контролі (а у нас це контроль якості на заводі, а потім контроль якості на складі в Європі), ми стикалися з нюансами. І наше основне завдання при цьому полягало в тому, щоб з цими нюансами не зіткнулися наші клієнти. Тому відправити нерозкриту коробку клієнту для нас неприпустимо. Інакше, якщо це нюанс відвиробника (наприклад відсутність заряджаючого пристрія), або якийсь дефект, отриманий при транспортуванні, як Ви доведете, що це не Ви впустили моноколесо і що це гарантійний випадок?
Будьте пильні і вдалих Вам придбань!